Barbara De Fina

1 EPISODES

Η παραγωγός του Cape Fear και του Casino

Barbara De Fina

Παραγωγός

Bio

Πώς ξεκινήσατε την καριέρα σας στην κινηματογραφική βιομηχανία ως παραγωγός ταινιών;

Ξεκίνησα πολύ πριν γίνω παραγωγός, ξεκίνησα από μια θέση πολύ χαμηλού επιπέδου και δεν έγινα παραγωγός για περίπου 15 χρόνια, οπότε πέρασα μεγάλο μέρος της καριέρας μου ως συντονίστρια παραγωγής και στη συνέχεια ως διευθύντρια παραγωγής και στη συνέχεια ως παραγωγός γραμμής και στη συνέχεια ως line producer πριν γίνω παραγωγός πλήρους απασχόλησης. Έτσι, όταν ξεκίνησα με την πρώτη δουλειά που είχα, ήμουν πολύ τυχερή και βρέθηκα να είμαι βοηθός συντονιστής παραγωγής σε μια ταινία του Sidney Lumet με τον Robert Hooks και τη Lynn Redgrave. Ήταν μια μεγάλη χολιγουντιανή ταινία με ένα πραγματικά σπουδαίο συνεργείο, τον σπουδαίο James Wong Howe, ο οποίος είναι ο διευθυντή φωτογραφίας μιας υπέροχης ομάδας ανθρώπων. Έτσι, αυτή ήταν η μύησή μου και από εκεί και πέρα συνέχισα για πολλά χρόνια να εργάζομαι στην παραγωγή όχι ως παραγωγός αλλά ως βοηθός σε ταινίες χαμηλού προϋπολογισμού. Δούλεψα με τον Sean Cunningham που είχε κάνει το “Παρασκευή και 13”. Δεν έκανα ταινίες τρόμου μαζί του, αλλά ήταν μια σπουδαία εμπειρία εκμάθησης και ήταν ένας πραγματικά σπουδαίος παραγωγός και σκηνοθέτης. Και από εκεί και πέρα δούλεψα για τον Alan King, ο οποίος ήταν κωμικός και είχε μια εταιρεία παραγωγής και κάναμε πολύ τηλεόραση. Έτσι, έμαθα τόσο την τηλεόραση όσο και τον κινηματογράφο. Πέρασα τον περισσότερο χρόνο μου δουλεύοντας σε ταινίες και τελικά ανέλαβα την παραγωγή στο ταινία “The Colour of Money” με τον Σκορτσέζε. Ήταν μια μακρά, μακρά διαδικασία, αλλά έμαθα πολλά πολύ σημαντικά πράγματα σε αυτή τη διαδρομή που με βοήθησαν πραγματικά.

Αναφέρατε σε μια από τις συνεντεύξεις σας ότι σας ενδιέφερε να γίνετε διευθύντρια παραγωγής από νεαρή ηλικία. Πώς σκεφτόσασταν τα καθήκοντα ενός παραγωγού εκείνη την εποχή και τι ήταν αυτό που σας έκανε να θέλετε πραγματικά να μάθετε περισσότερα γι’ αυτό;

Στην πραγματικότητα, ξέρετε, υπάρχει κάτι που μπορεί να είναι σχετικό τώρα. Δούλευα ως συντονίστρια παραγωγής σε μια ταινία του Γούντι Άλεν όταν αποφάσισα ότι δεν μπορούσα να το κάνω άλλο γιατί είχα κουραστεί τόσο πολύ από την κατάσταση, της παρενόχλησης, για την ακρίβεια. Έφτασα στο σημείο που δεν μπορούσα να το αντέξω. Να πρέπει να αστειεύομαι συνεχώς και να προσπαθώ να σταματήσω κάποιους ανθρώπους που πραγματικά με παρενοχλούσαν σεξουαλικά. Έτσι αποφάσισα μετά από αυτή την ταινία ότι δεν θα το έκανα άλλο και θα προσπαθούσα να γίνω διευθύντρια παραγωγής, πράγμα που θα σήμαινε ότι θα είχα πολύ περισσότερο έλεγχο του χώρου εργασίας μου και ότι θα είχα περισσότερο έλεγχο της ζωής μου. Έτσι, τότε ήταν που αποφάσισα να γίνω πραγματικά διευθύντρια παραγωγής και ήμουν και πάλι απίστευτα τυχερή. Όταν αποφάσισα μια μέρα να σταματήσω, λίγες εβδομάδες αργότερα χτύπησε το τηλέφωνό μου και μου προσφέρθηκε μια θέση εργασίας από τον Alan King στην εταιρεία παραγωγής του, κάνοντας τηλεοπτικές εκπομπές, οπότε ξέρετε, πάντα το είχα. Το λέω τύχη και εννοώ ότι ένα μέρος της είναι να βάζεις τον εαυτό σου στη σωστή μοίρα. Αλλά πάντα ήμουν τυχερή με αυτόν τον τρόπο και τα πράγματα βελτιώθηκαν όταν έγινα διευθύντρια παραγωγής. Υπήρχε ακόμα παρενόχληση, αλλά είχα πολύ περισσότερο έλεγχο και μπορούσα να μιλήσω σε ανθρώπους που μπορούσαν να κάνουν τη διαφορά και να με βοηθήσουν.

Κατά τη γνώμη σας, ποιο στοιχείο της εμπειρίας είναι το πιο σημαντικό για τα πρώτα βήματα ενός πρωτοεμφανιζόμενου στο χώρο του κινηματογράφου;

Πιστεύω ότι για έναν νέο, ανάλογα με το τι θέλει να κάνει, νομίζω ότι μπορεί να μάθει πολλά δουλεύοντας σε χαμηλότερο πόστο. Εννοώ ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν γίνονται παραγωγοί ή σκηνοθέτες ή ακόμα και κινηματογραφιστές κατευθείαν.Νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό να μάθεις τα απαραίτητα και μέρος της δουλειάς σου είναι να δουλεύεις σε ένα σετ και να παρακολουθείς τι κάνουν οι άλλοι και να μάθεις πώς να συμπεριφέρεσαι. Υπάρχει μια πραγματική ιεραρχία, αισθάνθηκα ότι είναι σχεδόν σαν στρατός, όπου συγκεκριμένοι άνθρωποι μιλούν σε συγκεκριμένους ανθρώπους και υπάρχει ένας συγκεκριμένος τρόπος που προσεγγίζεις τους ανθρώπους. Και μετά, από τη στιγμή που θα περάσεις λίγο χρόνο σε ένα σετ και θα δεις τι συμβαίνει, νομίζω ότι τότε είναι που πρέπει να αποφασίσεις τι ακριβώς θέλεις να κάνεις και μετά να κινηθείς προς αυτή την κατεύθυνση. Μερικοί άνθρωποι πηγαίνουν σε σχολή κινηματογράφου και αυτό είναι πραγματικά χρήσιμο. Νομίζω ότι είναι χρήσιμο γιατί γνωρίζεις ανθρώπους και νομίζω ότι στη Σχολή Κινηματογράφου γνωρίζεις τους ανθρώπους με τους οποίους πρόκειται να συνεργαστείς και διαμορφώνετε μια καλύτερη σχέση μεταξύ σας και στη συνέχεια μπορείτε να συνεργαστείτε όλοι μαζί και να βοηθήσετε ο ένας τον άλλον. Έτσι, νομίζω ότι έχει να κάνει πολύ με το πώς αντιμετωπίζεις τους ανθρώπους και πώς συμπεριφέρεσαι. Και στη συνέχεια, φυσικά, πρέπει επίσης να μάθεις τα θεμελιώδη. Είτε πρόκειται για σκηνοθεσία είτε για παραγωγή ή ακόμη και αν πρόκειται για δημιουργικό ρόλο, δεν παύει να είναι μια τέχνη. Έτσι, πρέπει να μάθεις την τέχνη σου, καθώς και να έχεις δημιουργικές ιδέες. Αυτά τα δύο πηγαίνουν χέρι-χέρι, είναι και τα δύο πολύ σημαντικά.

Δεδομένου ότι το καστ ακολουθεί το στίγμα του σκηνοθέτη, είναι πιο σημαντικό να έχεις έναν καλό σκηνοθέτη ή ένα σπουδαίο καστ για να πετύχει μια ταινία; Μπορούν οι μεγάλοι αστέρες να εγγυηθούν την εμπορική επιτυχία;

Δεν πιστεύω ότι οι μεγάλοι σταρ εγγυώνται πλέον την εμπορική επιτυχία, υπήρχε μια εποχή που ήξερες ότι αν είχες έναν μεγάλο σταρ όλοι θα έρχονταν να δουν την ταινία για να δουν τον σταρ. Και νομίζω ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει δραματικά τώρα. Πολλές ταινίες που είναι πολύ δημοφιλείς και βγάζουν πολλά χρήματα δεν έχουν πια μεγάλα αστέρια. Και νομίζω ότι το ίδιο συμβαίνει και με τους σκηνοθέτες, μερικές φορές. Υπάρχει ένας νέος σκηνοθέτης που κάνει επιτυχία και δεν είναι ένας διάσημος σκηνοθέτης. Νομίζω λοιπόν ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει και νομίζω ότι τα καλά νέα είναι ότι έχει ανοίξει ο χώρος περισσότερο σε διαφορετικούς ανθρώπους. Αλλά μερικές φορές νομίζω ότι δυσκολεύει η διαδικασία γιατί δεν υπάρχει το γρήγορο “θα βρω αυτόν τον σκηνοθέτη, θα βρω αυτόν τον σταρ και μετά θα έρθουν τα λεφτά”. Όσον αφορά το Streaming έχω ανάμεικτα συναισθήματα. Νομίζω ότι το streaming μπορεί να δώσει σε πολλούς ανθρώπους μια ευκαιρία, αν και πάντα αισθάνομαι πολύ άσχημα αν μια ταινία δεν καταλήξει σε κινηματογραφική κυκλοφορία. Πάντα αισθάνομαι άσχημα, ξέρετε, για τους νέους σκηνοθέτες και παραγωγούς που δεν θα δουν ποτέ τις ταινίες τους με ένα ευρύ κοινό. Νομίζω ότι αυτός είναι ένας πολύ σημαντικός τρόπος για να μάθεις. Αν δεν δεις την ταινία σου με κοινό, δεν καταλαβαίνεις πραγματικά τι λειτουργεί και τι όχι και πώς να κάνεις τα πράγματα καλύτερα. Επομένως, η βιομηχανία έχει αλλάξει πολύ τα τελευταία δύο ή τρία χρόνια.

Ως παραγωγός, θέτετε όρια; Αν ναι, σε ποιον; Και θα μπορούσατε να τα μοιραστείτε μαζί μας; Γενικά, προτιμάτε να κολακεύετε τους συνεργάτες σας ή να ακολουθείτε μια πιο σκληρή γραμμή όσον αφορά τα λεγόμενά σας;

Ξέρετε, μερικές φορές διδάσκω περιστασιακά ή κάνω ένα masterclass και πάντα λέω και νομίζω ότι είναι πολύ σημαντικό, ανεξάρτητα από το πόσο έμπειρος είσαι, ότι πρέπει να σέβεσαι τους κανόνες. Και σίγουρα δεν μπορείς να παραβείς τους κανόνες μέχρι να τους μάθεις και να δουλέψεις με αυτούς και να δουλέψεις μέσα σε αυτούς. Οπότε νομίζω ότι αν θέλεις να ανακατέψεις κάποια είδη ή να πειραματιστής με κάτι και να δημιουργήσεις κάτι διαφορετικό, νομίζω ότι αυτό είναι υπέροχο. Αλλά για παράδειγμα, υπήρχε ένας μαθητής μου που έγραφε σενάρια και αρνιόταν να χρησιμοποιήσει σημεία στίξης και το έχω δει αυτό και σε κάποια άλλα πράγματα. Και του εξηγούσα ότι πρέπει να χρησιμοποιείς σημεία στίξης για να μπορέσω να το διαβάσω. Οπότε πιστεύω ότι υπάρχουν κανόνες που μπορούν να παραβιαστούν μερικές φορές αλλά υπάρχουν και κάποιοι που πρέπει να γίνονται σεβαστοί. Οι κανόνες είναι σημαντικοί για να διευθύνεις ένα σέτ. Εννοώ ότι δεν μπορείς να έχεις έναν σκηνοθέτη που δεν προετοιμάζεται και δεν λέει στο υπόλοιπο συνεργείο τι θα κάνουν την επόμενη μέρα. Και μετά να περιμένει τα πράγματα να κυλήσουν ομαλά. Επίσης, ξέρεις ότι δεν μπορείς να έχεις ένα συνεργείο που φτάνει στο πλατό και ο σκηνοθέτης να λέει ότι αποφάσισε να το γυρίσει με τελείως διαφορετικό τρόπο και χρειάζεται διαφορετικό πλατό. Πρέπει να σέβεσαι την κάθε τέχνη διαφορετικά δεν θα έχεις καλό αποτέλεσμα και ούτε και οι σκηνοθέτες θα έχουν καλό αποτέλεσμα. Οπότε προσπαθώ να δουλεύω με ανθρώπους που είναι πολύ σοβαροί με την τέχνη τους και έτοιμοι να κάνουν την καλύτερη δουλειά στο συντομότερο χρονικό διάστημα δημιουργώντας κάτι για το οποίο είναι περήφανοι.

Ποιο είναι το πιο σημαντικό συστατικό για την επιτυχία μιας ταινίας και πώς το αναζητάτε;

Πάντα το λέω αυτό αν και μερικές φορές, ξέρετε, περιστασιακά αλλάζω γνώμη, αλλά πάντα αισθάνομαι ότι το σενάριο είναι το πιο σημαντικό στοιχείο. Είναι τα θεμέλια, είναι σαν να χτίζεις ένα σπίτι. Χρειάζεσαι πρώτα τα θεμέλια. Έτσι πιστεύω ότι η ιστορία και το σενάριο και μερικές φορές η ιστορία περισσότερο από το σενάριο είναι καθοριστική. Αλλά μετά πολύ σημαντικό πράγμα για να ξεκινήσεις είναι και το καστ και όπως και ο σκηνοθέτης. Πάντα θέλω να βρίσκω σκηνοθέτη και έπειτα τους ηθοποιούς και μετά να χτίσω πάνω σε αυτό. Και στη συνέχεια, στο Post-Production και μερικές φορές ακόμη και κατά τη διάρκεια της παραγωγής η μουσική είναι σημαντική. Eίναι σημαντικό να ξέρεις ποια μουσική θα χρησιμοποιηθεί και μερικές φορές μπορείς να περιμένεις μέχρι το post. Αλλά πάντα εκπλήσσομαι όταν βρίσκομαι στην αίθουσα μίξης και βλέπω πώς η μουσική αλλάζει την εικόνα. Οπότε πιστεύω ότι όλα είναι σημαντικά. Αλλά νομίζω ότι αν δεν έχεις μια καλή ιστορία και δεν είσαι καλός αφηγητής στην ταινία, δεν πρόκειται να πετύχει.

Σε έναν νέο υποψήφιο παραγωγό, ποιο πιστεύετε ότι είναι το πιο σημαντικό στοιχείο του χαρακτήρα ή της προσωπικότητάς του για τη μελλοντική του επιτυχία;

Ένας παραγωγός θα πρέπει πάντα να λύνει προβλήματα και να απολαμβάνει την επίλυση προβλημάτων, επειδή αυτό κάνει όλη μέρα. Λύνεις μικρά και μεγάλα προβλήματα. αλλά αν δεν απολαμβάνεις την αντιμετώπιση προβλημάτων και να βρίσκεσαι κάτω από μια μικρή, ξέρετε, πίεση, τότε δεν νομίζω ότι θα είσαι ευτυχισμένος παραγωγός ή καλός παραγωγός. Θέλω να πω, λοιπόν, ότι υπάρχει κάτι που μου αρέσει στην παραγωγή, ενώ σε πολλούς ανθρώπους δεν αρέσει, επειδή συνεπάγεται μεγάλη πίεση. Αλλά περιλαμβάνει επίσης και την επίλυση περισσότερων από ένα προβλημάτων ταυτόχρονα. Αλλά πάντα μου αρέσει να φτάνω στο τέλος της ημέρας και να αισθάνομαι ότι περάσαμε τη μέρα μας και ότι έχω λύσει όλα τα προβλήματα, αυτό είναι πολύ καθησυχαστικό. Πολύ περισσότερο από ό,τι στο post-production για παράδειγμα, όπου είναι μια πολύ μεγαλύτερη διαδικασία. Η διαδικασία των γυρισμάτων είναι μια μακρά διαδικασία, αλλά από μέρα σε μέρα. Μου αρέσει πραγματικά η πρόκληση του να λύνω τα προβλήματα που προκύπτουν κάθε λεπτό και να ασχολούμαι με τους ανθρώπους και τα προβλήματά τους και το βρίσκω πολύ συναρπαστικό. Αν δεν σας αρέσει να το κάνετε αυτό, νομίζω ότι θα είστε πολύ δυστυχισμένοι.

Ποιο πιστεύετε ότι είναι το πιο σημαντικό προσόν που μπορεί να προσφέρει ένας καλός παραγωγός σε μια ταινία;

Νομίζω ότι οι ανθρώπινες σχέσεις είναι πολύ σημαντικές στο να πετύχεις, να φτιάξεις μια ταινία. Όπως επίσης και η παραγωγή, τα γυρίσματα και η προώθηση νομίζω ότι αυτό είναι πολύ σημαντικά. Πρέπει να εκτιμάς και να καλλιεργείς τις σχέσεις σου και τους ανθρώπους που έχεις γνωρίσει στην πορεία. Πάντα νιώθω ότι ανεξάρτητα από το πόσο θυμωμένη ή αναστατωμένη είμαι με κάποιον, ότι πάντα πρέπει να αφήνω τη σχέση μας σε ένα καλό κλίμα. Γιατί δεν ξέρεις ποτέ ποιος θα είναι αυτός ο άνθρωπος σε πέντε χρόνια ή σε δύο χρόνια από τώρα. Εννοώ ότι έχει τύχει μια περίπτωση που ήμουν συντονίστρια και κάποιος ήταν ο βοηθός μου και 20 χρόνια αργότερα διεύθυνε ένα στούντιο. Ποτέ δεν ξέρεις πότε θα ξανασυναντηθείς με κάποιον και πρέπει να προσέχεις πώς αντιμετωπίζεις τους ανθρώπους και και να τους σέβεσαι γιατί στην πορεία μπορεί να είναι πολύ πολύτιμοι και πολύ χρήσιμοι. Είτε πρόκειται για έναν ατζέντη είτε για έναν επικεφαλής στούντιο είτε για οτιδήποτε άλλο θα μπορέσουν να σας βοηθήσουν πολύ στο να κάνετε επαφές για να ετοιμάσετε την ταινία σας.

Τι σας κεντρίζει το ενδιαφέρον σε ένα σενάριο και ψάχνετε εσείς η ίδια για σενάρια;

Ψάχνω μόνη μου για σενάρια, όπως επίσης για βιβλία και γενικά για πρωτότυπο υλικό. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι η ιστορία και δεν χρειάζεται να είναι ένα συγκεκριμένο είδος. Πάντα νομίζω ότι ένα σενάριο είναι σπουδαίο όταν αρχίζω να το διαβάζω και την επόμενη φορά που κοιτάξω το ρολόι μου έχουν περάσει 45 λεπτά ή μια ώρα και πραγματικά δεν έχω καταλάβει πως πέρασε. Και μετά υπάρχουν άλλα σενάρια που έχω διαβάσει 20 σελίδες και νιώθω σαν να πέρασε μια ώρα. Νομίζω λοιπόν ότι η ιστορία και η γραφή είναι πολύ σημαντικά για μένα και δεν χρειάζεται απαραίτητα να είναι συγκεκριμένα είδη ή συγκεκριμένοι χαρακτήρες. Νομίζω ότι κατά κάποιο τρόπο έχει να κάνει και με την εμπειρία, την εμπειρία της ανάγνωσης. Ξέρετε, το ίδιο συμβαίνει και με ένα βιβλίο ή ένα θεατρικό έργο ή ακόμη και με ένα άρθρο περιοδικού. Υπάρχουν κάποια βιβλία που διαβάζεις και μπορείς να δεις την ταινία καθώς τα διαβάζεις. Και μετά υπάρχουν κάποια άλλα που απλά δεν σου κάνουν κλικ. Οπότε νομίζω ότι ποικίλλει, αλλά για μένα κατά κάποιο τρόπο αυτό που μετράει είναι η αίσθηση που σου αφήνει. Το απόλαυσα; Πέρασε πραγματικά γρήγορα, με έκανε να θέλω να διαβάσω περισσότερο; Νομίζω ότι αυτά είναι που ψάχνω.

Είστε πάντα παρών στο γύρισμα;

Ξέρετε, έχω την τάση να περνάω πολύ χρόνο στο σετ. Αν και εξαρτάται και από τον σκηνοθέτη και το συνεργείο. Αν νιώθω ότι τους εμπιστεύομαι και ότι όλοι έχουμε την ίδια οπτική και το ίδιο δημιουργικό όραμα, τότε δεν θα ήμουν απαραίτητα όλη μέρα στο πλατό. Μερικές φορές είμαι στο πλατό όλη μέρα ενώ άλλες φορές έχω περνάω περισσότερο χρόνο στο γραφείο. Εξαρτάται από το τι συμβαίνει πίσω από τα παρασκήνια και τι συμβαίνει στο γραφείο. Αν υπάρχουν προβλήματα που πρέπει να λυθούν ή πράγματα που πρέπει να διευθετηθούν. Ένας παραγωγός είναι επίσης υπεύθυνος για τα οικονομικά και τις εκθέσεις δαπανών και αν δεν τα κάνει εκείνος προσωπικά, πρέπει να τα επιβλέπει και να τα εγκρίνει πριν πάνε στο στούντιο ή στον χρηματοδότη. Έτσι, υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν και πάντα αισθάνομαι ότι περνάω περισσότερο χρόνο με δικηγόρους απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς. Υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να φτιάξεις και δεν είναι στο σετ. Το θέμα είναι να φέρεις στο πλατό τα πράγματα που χρειάζονται για να γυριστεί η ταινία. Εξαρτάται λοιπόν από την ταινία αλλά μου αρέσει πολύ να κάθομαι στο πλατό.

Αν έχετε μια προτίμηση για ένα συγκεκριμένο πλάνο και ο σκηνοθέτης έχει διαφορετική προσέγγιση. Ποιος θα επικρατήσει;

Νομίζω ότι υπάρχουν δύο παράγοντες: Ο σκηνοθέτης είναι μια δημιουργική δουλειά, αλλά είναι ταυτόχρονα και μια επιδεξιότητα. Πιστεύω λοιπόν ότι ένας καλός σκηνοθέτης και οι σκηνοθέτες που με έχουν εντυπωσιάσει είναι εκείνοι που έχει αφιερώσει πραγματικά χρόνο για να μάθουν την τέχνη τους. Επίσης προσπαθώ πάντα να δουλεύω με σκηνοθέτες που έχουμε το ίδιο δημιουργικό όραμα. Έτσι δεν υπάρχουν πολλές συγκρούσεις. Και εγώ πιστεύω στην συνεργασία, οπότε μιλάμε για όλα τα πράγματα και παίρνουμε αποφάσεις μαζί. Ο σκηνοθέτης θα έρθει με μια ιδέα και εγώ θα πω ότι είναι υπέροχη ή αν θα μπορούσε να το δοκίμαζε λίγο διαφορετικά; Όχι για να διαφωνήσουμε, αλλά για να προσπαθήσουμε να συνεργαστούμε και να κάνουμε τα πράγματα καλύτερα. Αν είσαι σε μια κατάσταση όπου λες στον σκηνοθέτη ότι δεν μπορείς να κάνεις αυτό ή δεν μπορείς να κάνεις εκείνο, αυτό θα είναι πολύ καταστροφικό για την όλη διαδικασία και για τη δημιουργικότητα της ίδιας της ταινίας και πολύ απλά δεν πρόκειται να λειτουργήσει. Έτσι, είναι πάντα σημαντικό να έχεις έναν σκηνοθέτη που μοιράζεστε πραγματικά το ίδιο όραμα και που οι δυο σας είστε πραγματικά συνεργάσιμοι και χαρούμενοι που δουλεύετε μαζί. Δεδομένης της αίγλης που συνοδεύει το επάγγελμα του παραγωγού.

Ποιες είναι οι δυσκολίες και τα σημεία που θα θέλατε να επισημάνετε στους νέους, ώστε να έχουν μια σαφέστερη εικόνα της πραγματικής εργασίας ενός κινηματογραφικού παραγωγού;

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να μπεις στον κλάδο και εξαρτάται από το τι θέλεις να κάνεις και εξαρτάται επίσης από το τι είναι προσβάσιμο σε σένα. Αν μπορείς να πας σε σχολή κινηματογράφου, αυτό είναι τέλειο. Νομίζω ότι πρώτα πρέπει να αποφασίσεις τι θέλεις να κάνεις. Υπάρχουν οι προπτυχιακές και οι μεταπτυχιακές σπουδές και πιστεύω ότι όταν τελειώσεις τις προπτυχιακές σου σπουδές και πας στις μεταπτυχιακές, πρέπει να ξέρεις ακριβώς τι θέλεις να κάνεις. Και τότε αυτό ανοίγει πολλές πόρτες και σου δίνει ευκαιρίες. Ο άλλος τρόπος είναι να πας και να δουλέψεις κατευθείαν σε μια ταινία. Πρέπει να ξεκινήσεις από χαμηλά και να είσαι πρόθυμος να το κάνεις αυτό. Και αν είσαι απλά πρόθυμος να είσαι εκεί, θα μάθεις πάρα πολλά και νομίζω ότι κατά κάποιο τρόπο μπορεί να μάθεις περισσότερα από ό,τι θα μπορούσες να μάθεις στη σχολή κινηματογράφου. Και το πλεονέκτημα είναι ότι θα γνωρίσεις κόσμο. Και αυτοί οι άνθρωποι που θα γνωρίσεις θα είναι οι άνθρωποι που θα σε βοηθήσουν να προχωρήσεις μπροστά και να σε βοηθήσουν να βρεις άλλες δουλειές και να ανέβεις. Οπότε και πάλι έχει να κάνει πολύ με το πώς συμπεριφέρεσαι και πώς αντιμετωπίζεις τους ανθρώπους. Πρέπει να είσαι πολύ ανιδιοτελής και να δουλεύεις πολύ σκληρά. Αλλά κατά κάποιο τρόπο νομίζω ότι αυτή μπορεί να είναι και η καλύτερη διαδρομή. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι για να μπεις στη βιομηχανία. Υπάρχουν άνθρωποι που δουλεύουν σε πρακτορεία ως βοηθοί και στη συνέχεια, αντί να γίνουν ατζέντηδες, κάνουν γνωριμίες με ανθρώπους που μπορούν να τους βοηθήσουν να γίνουν παραγωγοί ή βοηθοί και να μπουν στη βιομηχανία με αυτόν τον τρόπο. Εννοώ ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μπεις στο χώρο και η σχολή κινηματογράφου είναι μόνο ένας από αυτούς. Πρέπει να μπορείς να βάλεις τον εαυτό σου στο σωστό μέρος τη σωστή στιγμή και να ελπίζεις ότι έτσι θα προχωρήσεις. Η τύχη είναι ένας παράγοντας, αλλά νομίζω ότι είσαι τυχερός αν βάλεις τον εαυτό σου σε μια θέση όπου ξέρεις ότι η τύχη θα σε βρει με κάποιο τρόπο. Πρέπει να είσαι κατά κάποιο τρόπο προνοητικός και να βάλεις τον εαυτό σου σε ένα μέρος όπου μπορεί να συναντήσεις κάποιον. Ή για παράδειγμα αν βρεις μια δουλειά, ό,τι κι αν είναι αυτή, αν σου γίνει μια προσφορά, απλά δέξου την και θα γνωρίσεις κόσμο και μετά θα μπορέσεις μέσα από αυτή να τα καταφέρεις καλύτερα. Έχω διδάξει μερικά μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια στην παραγωγή σε μεταπτυχιακό επίπεδο και πολλοί από τους μαθητές μου έχουν γίνει παραγωγοί. Αλλά μπορείς επίσης να γίνεις παραγωγός δουλεύοντας προς τα πάνω. Μπορείς να γίνεις παραγωγός πιάνοντας δουλειά ως αναλυτής σεναρίων, η οποία στη συνέχεια οδηγεί στην ανάπτυξη σεναρίων, η οποία μπορεί να σου δώσει δουλειά σε ένα στούντιο και μπορεί να μπεις στην παραγωγή με αυτόν τον τρόπο. Κάποιοι παραγωγοί που γνωρίζω ξεκίνησαν ως πράκτορες κάστινγκ και μέσα από την ιδιότητά τους ως πράκτορες κάστινγκ γνώρισαν παραγωγούς, ηθοποιούς και ανθρώπους του στούντιο και τελικά τους δόθηκε η ευκαιρία να κάνουν οι ίδιοι την παραγωγή. Υπάρχουν λοιπόν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να μπεις στο χώρο και η σχολή κινηματογράφου είναι απλώς ένας από αυτούς. Αλλά δεν χρειάζεται να πάτε σε σχολή κινηματογράφου ειδικά για να κάνετε παραγωγή. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μπεις στο επάγγελμα.

  1. Barbara De Fina (35 min.)

    Η παραγωγός του Cape Fear και του Casino

Δείτε επίσης στην κατηγορία